tisdag, december 04, 2012

En fet smäll del II

Jag träffade Herr Direktören igår. Efter vårt möte bad jag att få prata med honom och det gick ju bra.
Jag bad om ursäkt för mitt bryska meddelande och sa att det var dumt gjort och inte alls särskilt konstruktivt.

Han sa att jag helt hade missuppfattat hans meddelande, men å andra sidan så hade han med säkerhet uttryckt sig lite illa...

Så vi erkände våra misstag och pratade lite om stress och hur det påverkar oss. Han sa att de personer som han hade pratat med sa att det var inte alls min stil att svara på det viset och att det måste ha hänt något.

Ett givande samtal helt enkelt! Visst är det fantastiskt när saker som inte alls är givande ger mer energi och hjälper till att lösa upp missförstånd.

Herr Direktören är som han är men det är inte min uppgift att döma, någon... Nu kommer vi iallafall överens och skulle han vara oförskämd igen så ringer jag väl bara upp och säger att det var väl dumt, kan vi inte vara kompisar istället? :o) 

4 kommentarer:

  1. Vilken tur att det löste sig!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu känner jag mig lätt som en fjäder! Det blir så tungt att bära på sånt här, en stor tung vikt i magen...

      Radera