måndag, augusti 13, 2007

Present

Jag är en riktig te kärring... Jag har säkert 20 burkar med olika teer i skåpet och jag älskar att köpa nya, blanda, smaka...
Mariages Frères är favoriten i Frankrike, Bergs te & kaffe handel "hemma"... Fast i Sverige drabbas jag ofta av sentimentalitet och köpen Twinings påste... Ja, ja... Det finns vissa smaker i Sverige som inte finns i Frankrike... OK!

Hur som helst, mammas faster I vet att jag älskar te och berikade min samling med en fin fin present från just Bergs (tror jag...)

Ser inte detta fint ut...
Riktiga små konstverk... Jag smakade på en och det ÄR skillnad... Jättegott...





2 kommentarer:

  1. Ja, däremot, köpte Lipton te och örte i Frankrike som jag inte hittar i Sverige. ;-) Annars är jag stamkund hos Kahls i mitt centrum (säljer bara löste).

    SvaraRadera
  2. Jag har i säkert 15 år försökt lära mig tycka om te...utan att lyckas. Jag har lagt en förmögenhet på olika sorts te, men jag tycker att allt bara smakar blask...och så ser det så mysigt ut med tekannor och rejäla tekoppar!
    Nåja, skam den som ger sig, till slut ska väl även jag hitta nåt te som är drickbart ;o)

    SvaraRadera