måndag, augusti 13, 2007

Semester del I

Jag har ju varit på semester i Sverige i sommar, tre veckor blev det nästan... Så underbart skönt!
Det var precis vad jag behövde! Jag har laddat huvudet fullt av sommarminnen som kommer att plockas fram undan för undan när höstmörkret sänker sin skugga över Paris.
Sol var det inte gott om, men kärlek, skratt och glädje fanns i stora drivor!

Första veckan var jag hos min far och B-busen i Torpet... Vedspis, utetoa (fast en RIKTIG, inget torrdass här inte)






Vi latade oss HELA tiden... Pappa lagade mat (det är han en riktig hejare på...)
Dessutom har karln gått och blivit tokig i pannkisar... Det blev pannkakor tre eller fyra gånger tror jag...






Det blev en hel del korsordslösande, mys i regnet, jag pillade med mina pärlor och vi slappade och pratade...






Det var precis en sådan semester som jag satt och längtade efter i La Défense hela juni och början på juli, ja minus regnet då förstås...




Egentligen skall väl klotter inte uppmuntras, men när det sker på egna toaletten är det väl tillåtet... Pappa ritar på toa... Han säger att det är en mus men jag tycker att det ser ut som en varg... Och HÄR är det jag som bestämmer...




En härlig soldag fick vi iallafall... Blåsig men härlig...

2 kommentarer:

  1. Fina bilder Hjärtat, och vilka underbara ord...
    vi hörs/papps

    SvaraRadera
  2. När jag talar om dig kan det knappast bli annat än underbara ord... Ibland bara när jag blir lite arg på dig... Fast det händer väl en gång om året... :o)

    SvaraRadera