söndag, april 27, 2008

Brunch à Paris

Förra söndagen träffade jag min kompis S för att vi hade bestämt oss för en söndag med brunch och massage...
Först bar det av till BIA: Breakfast In America inte särskilt franskt men ibland behövs det lite annat!

Väldigt amerikanskt, pannkakor, ägg och bacon, korvar, muffins...

S och jag tog ägg och bacon, jag föredrog korv faktiskt, toast, varsin pannkaka, en blueberry och en raspberry white chocolate och en te!
Gott var det men hjälp vad mätta vi blev!
Jag träffade en tjej som jag jobbade med tidigare. Jag hade inte sett henne på säkert 8-9 år! Ganska lustigt. Hon kommer från Texas och var där med sin man för att njuta av en brunch...








När vi fick vårt bord började det att regna och det slutade precis efter brunchen...
Vi bestämde oss för att promenera en stund för att det kändes som om vi skulle explodera!
Jag hade beställt tid för massage på Harmony där vi var för ett tag sedan.
Det blev lite av en "same procedure as last year Ms Sophie" med macarons från Pierre Hermé och en och annan kir på väg mot en japansk restaurang.
En härlig söndag i mycket gott sällskap!

Det finns två BIA restauranger i Paris:

4, rue Malher
75004 Paris, France
Métro: St Paul
Tel: 01 42 72 40 21

där vi var och

17, rue des Ecoles
75005 Paris, France
Métro: Cardinal LeMoine or Jussieu
Tel: 01 43 54 50 28

Tänker ni ge er på ett besök rekommenderar jag att gå dit innan 12.00, annars blir det till att vänta!

6 kommentarer:

  1. Jag vill ha amerikanska pannkakor. Nu. Sluta skriv om sådant här! ;)

    SvaraRadera
  2. Jag längtar också efter pannkakor men jag känner mig såååå ynklig att jag bara ligger kvar i sängen... :o( Första riktiga slappar dagen på två veckor...

    SvaraRadera
  3. Åhh, vilken frukost=) Lyxigt värre!
    Jo, Wacomen är super, jag helt enkelt älskar den. Det blir sån bra känsla med den. nästan som att sitta och arbeta med papper och penna, enda nackdelen är att den är knepig att få att rymmas tillsammans med laptopen i sängen;) Ha ha, så när jag ligger här blir det att nöja sig med lilla pekplattan.
    Jag rekomenderar den varmt=)

    SvaraRadera
  4. Det låter som ni hade en härlig dag. Så varför den ledsna kommentaren? Jag hoppas det inte är så illa. Har varit i Paris en gång för evigheter sen. Skulle verkligen vilja åka dit, nu gärna med min man som aldrig varit där. Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Jag mådde lite dåligt i söndags och tyckte synd om mig själv och så längtade jag efter pannkakor... Därav den ledsna kommentaren... :o)
    Paris ÄR vackert! Kom vetja!

    SvaraRadera
  6. Trevligt.

    Vill hoppa driekt in i dina matbilder och at för mig.

    SvaraRadera