söndag, mars 09, 2008

Un samedi avec les filles

En lördag med flickorna...
Sagt och gjort jag träffade S och "les filles" (S är också en fille).
Jag hoppade på RER:n i Vincennes för att tjejerna kommer ända ifrån Marne La Vallée. Första vagnen, längst fram på vänster sida! Lätt som en plätt!
Vi tog "ett glas" innan vi skildes åt...




S och jag hade beställt massage på "Harmony" låter obskyrt inte sant... Särskilt när underrubriken är "salon de massage asiatique" (asiatisk massage salong).
S hade redan varit där med en annan väninna och det var helt OK!
Kinesisk massage skulle vara fantastisk!
Det var den!
Det finns tre olika slags massage: Traditionell kinesisk, en hederlig massage med olja som doftar gudomligt. Thailänsk, som är mjukare och mer avslappnande och sedan kan man också få reflexologi för fötterna, fotmassage!
Både S och jag tog kinesisk.
Kvinnorna är mycket vänliga (skulle bara fattas annat), och det är rent och fräscht.
Jag fick gå in i ett litet rum med en brits, av med kläderna och på med en mycket sexig g-string i papper... :o)
Bara för att inte få olja på underkläderna.
I en timma blev jag knådad och uppmjukad. Massagen avslutas med en gudomlig ansiktsmassage!
Jag kände mig som pånytt född när jag kom ut därifrån.
39€/timma plus att vi gav tjejerna 4€ i dricks.
I vanliga fall kostar det runt 80€-90€. Rena rama fyndet med andra ord!

Stället heter alltså: Harmony
24 rue Dombasle
75015 Paris
M° Convention (Linje 12)
+33 1 48 28 44 60

Helt klart värt ett besök!
Efter massage bestämde vi oss för att gå lite grann.
Vi snattrade på, på ren svenska, jätteskönt att prata lite svenska...
Rätt som det var sprang vi på Pierre Hermés butik på rue de Vaugirard...
Macarons... Paris bästa säger somliga... Jag ville ha för att fotografera, annars är jag inte så vansinnigt förtjust i dessa små bakverk. Men vackra är dom!
S köpte 4 och det gjorde jag också; En vitskimrande jasmin, en rosaglittrande Ispahan, en grön vanilj och olivolja och sist men inte minst en brun paljettbeströdd kastanj och matcha te.
Jag har bara smakat på kastanjen ännu, god, väldigt god och otroligt vacker.




Så här fina var "macaronerna" tills vi kom ut från den koreanska restaurangen vi gick till sen...

Jag hade fått en restaurang rekommenderad av en kompis till mig.
Gin Go Gae
28 rue Lamartine
75009 Paris
+33 1 48 78 24 64
M° Cadet (Linje 7)

Kom alltid ihåg ungdomar: RESERVERA på en lördagkväll om ni vill äta Corean BBQ.
Väldigt viktigt! Gin Go Gae var naturlitvis fullbokad så det blev den här restaurangen istället!

Euro
65 rue du Faubourg Montmartre
75009 Paris
+33 1 53 21 07 89
M° Notre Dame De Lorette (Linje 12)
Le Peletier (Linje 7)

Maten var jättegod... så god att jag hann inte fotografera... :o)




Så här såg mina stackars macarons ut när jag kom hem... Vi fick oss iallafall ett gott skratt när mina macarons landade med ett dovt kras på trottoren...
En mycket lyckad dag med gott sällskap!

3 kommentarer:

  1. Trevligt inlägg! Synd på de vackra macaronerna - men de smakar nog likadant trots förödelsen. Tur att du hann fota dem innan katastrofen.

    SvaraRadera
  2. Très belles, les photos!
    Vilken härlig dag! Och jag noterar flitigt adresser till nästa Parisbesök... Det är jättelustigt, hela dagen igår gick jag och muttrade över att man inte kan äta koreansk BBQ i Montpellier (och säkert inte i hela frankrike). Men där ser man!

    SvaraRadera
  3. Sara: Jag skall snart äta koreanskt igen och kan nog ge dig en till adress. Bäst att prova en del innan man bestämmer sig...
    Jag gillar Montpellier jättemycket!
    En kompis pappa köpte ett slott nära Pezenas för ett par år sedan. Vi var där och firade jul. Så fint!
    Slottet heter Cassan förresten.

    SvaraRadera