lördag, april 05, 2008

Fullt upp

Nu har det blivit sådär jättemycket igen!
Förra lördagen var det som sagt Sidaction, i söndags var bästa kompisen Nico och jag på IKEA.
Jag skulle egentligen inte ha någonting, som vanligt! Men det blev lite grejor ändå,som vanligt...
Jag köpte små speglar att sätta på bardiskens utsida mot fönstret och bord och stolar... Det blir lite ljusare då.
Sedan blev det skolådor sådana där som man skruvar upp på väggen, dom tänkte jag sätta under speglarna. Jag måste tänka igenom inköp väldigt noga, jag bor nämligen i en liten, liten lägenhet på 30m².
Sedan blev det en byrå från serien Malm som nu står precis utanför badrummet.
När den skulle bäras från bilen till hissen så envisades Nico med att bära den själv. Tung som skam var den och Nico är ingen muskelknutte precis...
När vi packade upp byrån började han gapskratta och bad mig komma och kolla på en grej...
Jaha tänkte jag...Undra vad detta kan vara...
Detta var vad han visade mig...




"J'étais comme ça tout à l'heure?" (Såg jag ut så här förut?) frågade Nico... "Jaaa", sa jag "det gjorde du!"

Snällare människa än Nico får man faktiskt leta efter! Det är ju också därför som han är en av mina bästa kompisar...

På tal om kompisar så hjälpte jag en av mina andra vänner med foto i måndags...
Hon behövde hjälp med bilder från hotellet där hon jobbar.
5 timmar och 220 bilder senare åkte jag hem och började jobba med mina foton.
Det blev det samma i tisdagskväll. Onsdag jobbade jag vidare med bilderna, i torsdags postade jag DVDn och på kvällen blev det middag på japansk restaurang. Hemsk, så den adressen får ni inte...

Och nu är det äntligen helg och jag kan det lite lugnt.
Idag blir det IT storstädning med datorn. Det finns inte tillräkligt med plats på hårddisken längre och jag vet att det finns en hel del som jag kan sortera bort...

1 kommentar:

  1. Det där är förbannelsen med ikea; man ska inte ha någonting och går därifrån fullastad med badrumsmattor och skohyllor. ;)

    SvaraRadera