måndag, februari 15, 2021

Grå måndag

I natt regnade det ganska rejält så all snö försvann och det är naturligtvis inte alls lika kallt längre, men det är ruggigt.

Nya kefir gryn gavs bort idag under lunchen och mitt rågbröd blev en flopp. Brödet släppte inte från formen så jag fick skära ut det, sen tror jag inte att det jäste som det skulle heller, det är nog lite för kallt.

Jag är trött och på fruktansvärt dåligt humör så det känns dubbelt skit idag, men så kan det vara ibland.
Det blir ju inte bättre av att Lenny känner det och skäller som en galning mellan sina tupplurar. Som tur är varar tupplurarna längre än skall perioderna.

Det blir inte längre än såhär idag, det känns tungt och ledsamt idag, jag är så vansinnigt trött på allt.

Rågbrödet ser lika torrt och tråkigt ut som jag känner mig, hoppas att det smakar bättre!

4 kommentarer:

  1. "Efter regn kommer solsken" heter det ju så jag önskar dig en bättre dag i morgon..:)! /Annika F

    SvaraRadera
  2. Tack Annika, det hoppas jag också! Ibland kommer det isfläckar man måste ta sig över. Jag vet inte riktigt hur stor den här isfläcken är ännu. Det återstår att se de kommande dagarna. Men det ordnar sig alltid på något sätt iallafall!

    SvaraRadera
  3. Kram - hoppas det vänder imorgon! Du får mecka lite med receptet och se om du kan få nån styrsel på det. Det är svårt med rent rågbröd tycker jag, det blir lätt väldigt kompakt och inte saftigt 😐.

    SvaraRadera
  4. Ja men så är det att vara människa, ibland är det väldigt tungt. Du kommer tillbaks.
    Kram/Frida

    SvaraRadera