tisdag, februari 02, 2021

Trött i mössan

I det här hushållet är alla trötta i mössan idag.

Matthias hade ischias så han gjorde svansjön i sängen koreograferad av Maurice Béjart himself, och var 5:e minut (kändes det som) steg han upp och gick ner för trappan och resten av tiden snarkade han 5cm från mitt ansikte. Lenny gav sitt bästa framträdande och skrapade i plasten på sin korg och snarkade.
Jag sov i 7,5 timma säger min klocka men det säger inte min hjärna.

Idag var det dags för akupunktur så jag begav mig in till Paris.
Efter 3 behandlingar lyckades jag att få Dr Tran Dinh att skratta. Han pratar inte särskilt mycket och är lite stel men efter 3 behandlingar kunde han inte stå emot mitt tjatter och skämt. Mitt artistnamn borde vara Tjatte, ingen står emot!

Annars kunde jag lätt hålla mig för skratt idag, jag är dödens trött och kunde inte alls slappna av under behandlingen. Men jag har inte haft ont i huvudet!

När jag låg och funderade i sängen under natten så kom jag att tänka på Saul Berenson i Homeland. Jag älskar hans röst, särskilt när han säger "Previously on Homeland". Jag förstod varför jag tycker så mycket om rollfiguren, han påminner mig om min vän och mentor Claude som lärde mig allt om IT under min praktiktid när jag gick i skolan.
Claude var en blandning av Kapten Haddock och Professor Kalkyl i Tintin. Högljudd och tankspridd och otroligt generös och snäll!

Sen har det inte hänt mycket!

Jag ska ge bort lite mer kefirgryn den här veckan och en tjej ska byta grynen mot lite surdeg! Det ser jag framemot!
Jag började en surdeg förra veckan men jag satte inte in den i kylskåpet tillräckligt snabbt så det blev mögel på den så jag fick tyvärr slänga allt. Annars såg den fin-fin ut, under allt mögel...

Dagens bild blir från Avenue de la Grande Armée, jag tycker att emaljskyltar är så vackra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar