fredag, juni 16, 2006

Farsdag

Tänkte bara säga att farsdag firas på söndag i Frankrike.
Vilken jäkla tur för alla utlandspappor med barn i Frankrike. Två Fêtes de pères om året!

Krokofarten... Jag lovar att jag skall svänga ihop en Krokofantens Poratis och brie paj när jag kommer hem i sommar.
Färskpotatis kanske?

Annars känner jag mig lite som en överblommad maskros just.
Tur att jag jobbar imorgon då.

PS: min bordsgranne E var inte glad efter Serbiens förlust mot Argentina. 6-0... Frust!
På franska heter filmen "The Whole Nine Yards" ("Oss torpeder emellan") "Mon voisin le tueur" ("Min granne mördaren") och det är vad jag kallar E för. Han är som en serbisk torped, på utsidan bara, för på insidan är han som räkost. Men jag tror att han gillar smeknamnet som han har fått. Han skall börja heja på Sverige sa han...

  Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar