fredag, juni 09, 2006

Le Zahir

Jag har lagt undan alla svenska deckare som jag inte kunde slita mig ifrån för att läsa en av mina favorit författare: Paulo Coelho.

"Le Zahir" heter hans senaste bok utkommen i pocket på franska.
En Zahir, På arabiska betyder "synlig, närvarande och omöjlig att inte lägga märke till. Det syftar på något eller någon som upptar alla ens tankar utan att man kan koncentrera sig på någonting annat".
Så här står det om boken på Bokus

Zahiren är en omskakande, passionerad och tankeväckande berättelse om en man som är besatt av att hitta sin förlorade kärlek och sig själv. Coelhos berättelse ger dig en ny syn på livet och kärleken och väcker tankar som dröjer sig kvar länge. Bokens händelseförlopp kretsar kring försvinnandet av trettioåriga Esther, en krigskorrespondent som är gift med bokens berättarröst, en bästsäljande författare likt Coelho själv. Blev hon mördad? Kidnappad? Trött på sitt äktenskap? Eller rymde hon med vännen Mikhail, som också kan ha varit hennes älskare? Trots att Esthers man försöker gå vidare i livet och förälskar sig i en annan kvinna, växer hans besatthet av fruns minne. När Mikhail dyker upp två år senare med löfte om att hjälpa honom hitta Esther, ger de sig ut på en självrannsakande resa igenom Europa och vidare till Centralasien.

  Posted by Picasa


Nu är jag en ganska stor fan också så sommarläsningen skall bli härlig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar