torsdag, juni 22, 2006

Tillbaka till vardagen

Imorgon firar man Midsommar i Sverige.
Här är det vanlig vardag med jobb, jobb och jobb...
Tänkte först sticka till IKEA för att fixa till en liten mini midsommar men jag har helt enkelt inte haft tid.
Vi får se om jag hinner på lördag. Kunde vara QL att bjuda familjen på midsommar. Det bästa vore väl att ta med hela bunten till Sverige, men det blir inte i år.

Idag var jag på möte. "Nämen hej Krokofanten (sa min chef och chefen för det andra arbetslaget) vad bra att vi träffade dig här..." "Jaha" sa jag
"Euhhmm vi tänkte att du skulle kunna företräda oss på ett möte nu klockan 11.00.
Jo förstår du Herr X från arbetslaget Y vill driva igenom en grej som inte vi vill."
"Nähe, vad vill ni då?"
Bla, bla, bla... De ville samma sak som jag... Bra!

Oj vad det hettade till på mötet Herr X var uppe i högvarv, Herr B var blodröd...

Jag blev riktigt förbannad själv förresten. Och det sa jag också. Mötet hölls på engelska till vissa mötesdeltagares förtvivlan. För mig är det numera vilket som.
Vi var faktiskt 3 tjejer bland 16 deltagare... :o)

Skall försöka att plita ner ett förslag på ett projekt att driva igenom till följd av detta möte.
Vi har nämligen 1200 användare på 4 tekniker och det tycks glömmas bort ganska ofta.

Tar en Perrier och hämtar andan så länge.

  Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar