fredag, mars 09, 2007

Utmaning

Jag har blivit utmanad av Thérèse...

Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1. Jag blir fysiskt illamående när jag hör ljudet av naglar eller något annat som gnisslar dras mot en griffeltavla.

2. Jag blir glad och alldeles varm inombords och känner mig till freds så fort jag fån en Chai tea latte från Starbucks i handen.

3.Jag avskyr att köra bil i Paris. Jag blir alldeles hysterisk och svettig.

4. När jag var liten (yngre då, för liten är jag fortfarande) så var min största idol ”Le Commandant Cousteau”; Jacques-Yves Cousteau. Vi läste (pappa läste) ”Den tysta världen” säkert 20 gånger. Mormor trodde att den var en bok för döva... (Fniss, älskade mormor...)




Bilden är lånad

5. Jag har haft en massa olika stilar genom åren : Syntare med autentisk syntfläta, Manchester independent stil med den obligatoriska blå vindjackan och låga Doc Marten’s, en väldigt kort och inte helhjärtad svartrockar period med svart hår och 14 håls (ju högre desto bättre) Doc Marten’s kängor, hippie med långa kjolar, mockajackor från Myrorna och henna färgat hår och nu då jag växlar mellan kostymer och 20cm klackar och gamla jeans med kicker’s.

6. Jag har alltid önskat mig en ”Mantón de flamenco”, en flamenco sjal och nu fick jag en av M och P i födelsedagspresent.

Det blir svårt att ”hitta” 6 nya bloggare som skall svara... Johanna kanske nu när hon har kommit hem... Kinna kanske, Annette...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar