måndag, mars 10, 2008

Maison Européenne de la Photographie

Jag var på fotoutställning igår!
Edouard Boubat var fantastisk! Sån varm humor, vardagliga ting, situationer, underbart vackra framkallningar! Såld blev jag! Att Jacques Prevert hade citerats (de var vänner) gjorde ju inte saken sämre...

Jag passade på att se Shoji Ueda också.
En japansk fotograf som jag inte kände till. Rena vackra linjer, original framkallningar från 1930-talet! Sanddyns serien är fenomenal! En finurlig, sval och återhållsam asiatisk humor. Mycket fin utställning även här!
Peter Knapp däremot var inte riktigt "ma tasse de thé".
Det fanns en serie på fyra bilder ganska tillintetsägande men med texter till som fick mig att brista ut i gapskratt. Jag kan för mitt liv inte komma ihåg exakt vad det stod och inte skrev jag ner det heller och inte hittar jag det på nätet. Jag har nästan lust att gå dit igen bara för att läsa texten till dessa fyra bilder...

Alla tre utställningarna håller på till den 30 mars. Titta in om ni har vägarna förbi!

3 kommentarer:

  1. Aucun rapport avec l'article, mais j'aurais voulu savoir où on pouvait trouver les chaussures en photo :D

    Merci beaucoup si tu as l'information, mais aussi pour ton blog que j'essaie de lire (je ne comprends pas toujours tout, mais ça me fait bien travailler).

    SvaraRadera
  2. Des photos sans droit d'auteur sur le net... Il y a peut être un site de ce genre... Essaye google...
    La photo sur mon blog est la mienne avec mes chaussures... :o)
    Je suis contente de pouvoir contribuer à ton apprentissage de suédois...

    SvaraRadera
  3. Ah zut, je me suis mal exprimée. Je ne cherche pas de photos, mais plutôt les chaussures (j'adore ce style).

    Désolée pour la confusion ^^

    SvaraRadera