söndag, mars 02, 2008

Lördagen den 1:a Mars 2008

Jag skulle ut och jaga igår, bilder...
Det var så fantastiskt fint väder att det skulle ha varit kriminellt att stanna inne.
Jag gick från Vincennes till St Mandé och tog métron till Bastille vid Porte de Vincennes.
Från Bastille följde jag hamnkajen ner till Seine. Där promenerade jag över bron in till l'Île de la cité. Jag stannade till och lyssnade på ett alldeles fantastiskt bra jazz & blues band som spelade på gatan. Ett gäng killar/gubbar som spelade gamla godingar från 50 och 60 talet...
Magnoliaträden blommar vid Rådhuset, jag såg körsbärsträden blomma i trädgårdarna...
Jag gick till BHV och tittade lite, hittade två fantastiska kokböcker, en om indisk mat och en om vegetarisk mat. 10€ styck...
Sedan gick jag till en japansk restaurang jag brukar gå till när jag är vid rue des Archives. jag gillar deras futomaki.
Efter lunch gick jag vidare in i Le Marais och njöt av solskenet.
Jag hamnade så småningom vid Bastille igen men bestämde mig för att gå till Nation.
Vad jag inte hade räknat med var en migrän...
Det började med en stel nacke vid Faubourg st Antoine ungefär. Jag tg métron vid Reuilly Diderot och kom hem precis innen migränen slog till i full kraft.
Vid 16-tiden var jag hemma och det blev siesta med Neurofen. Jag vaknade till vid 18-tiden, tog en neurofen till och slocknade till 19:00. Jag hasade mig upp och lyckades äta lite soppa och halvtitta på Melodifestivalen...
Som vanligt med en migrän kände jag mig illamående och stängde av datorn och bestämde mig för att sova klockan 22:00.
Idag är det bättre men lite bambi...
Jag skall darra ut och handla lite gröna linser och lök för jag skall försöka koka mite soppa i eftermiddag.

Här kommer bilderna från ett vårligt soligt Paris igår...
Jag glömde naturligtvis mitt andra kamerabatteri hemma och det andra var nästan urladdat... Jag köpte det andra för att undvika dessa situationer... No comment!





4 kommentarer:

  1. ...hoppas migränen är över nu. Här var det livat igår, 10 pers, hela Bodils familj (utan barn :o) plus fb Stig å Britta. Fantastiskt gott skinkstek, grönsaker och alla tänkbara tillbehör, plus en sås som förgyllde det hela. Mfesten fick stå över, ingen var särskilt intresserad...
    Vackra bilder - önskar vi hade väder som Du. Älskar Dig/pappsen

    SvaraRadera
  2. Jag var med dig där genom parispromenaden (underbar beskrivning!), ända tills migränanfallet.
    Typsikt.
    Hoppas det är bättre!

    SvaraRadera
  3. Paris me mangues quand je vois tes photos! (Och om den där jäkla formen av voire var rätt tvivlar jag på. :D)

    SvaraRadera
  4. Visst är det Je vois, men verbet heter voir... :o)Annars blir det ett adverb...
    Voire (adverbe) = Et même

    SvaraRadera