tisdag, mars 29, 2011

De retour

Jag är tillbaka i Paris. Lite sniket bytte jag +6°C mot +17°C...
Helgen var mycket händelserik: Jag åkte till Borås för att hälsa på min far (först och främst) som inte mår bra! :o(
Det blev både rullstolsrally i sjukhusentrén, mästerskap i "Vem fuskar mest i Alfapet?", en massa pralinätande och diskussioner om allt och inget!
En snöstorm fick vi också, oväder till trots gick vi ut och kom in som två snögubbar!

Men nu som sagt är jag tillbaka på jobbet och i Paris...
Inte särskilt motiverad men jag gör det jag ska med ett leende på läpparna.
Det första jag fick serverat imorse var en kniv i ryggen av vad jag trodde var en kompis...
Tråkigt men så är det. Jag tänker inte ge igen men kommer hon och ber om en tjänst kan hon stoppa upp den där solen inte skiner! Så det så!!

Ikväll blir det Pilates med efterföljande middagsmål och tjejsnack med Isabelle...
Och som det sägs: Imorgon är en annan dag! Häpp!

4 kommentarer:

  1. Jag var också i Borre i snöstormen! Det var fint! Kramar!

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att du fick åka till Sverige under sådana tråkiga omständigheter. Hoppas att din pappa mår lite bättre.
    Har precis bokat en biljett tillbaka till Paris också. Dock får jag vänta ytterligare en dryg månad, men hoppas att vädret här i Borås under tiden skall bli lite mer vårlikt.

    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Mi: Men attans... Du kanske såg en ledsam figur traska från sjukhuset ner till gågatan i snörusket då?

    Ellinor: Nja, pappa är väldigt sjuk så det är dagar som är bättre än andra, men, men... Vi (han & jag) är positiva och det är ju bättre än vilken medicin som helst. Jag stoppar honom full med godis och mat så han skall bli stor och stark också!!
    Vi kanske kan ses i Paris när du kommer, om tid och lust finns såklart! Vi (jag) har ju inte riktigt lyckats att få till det i Borås än...

    SvaraRadera
  4. Hej vännen,
    Jag är ledsen att höra över din pappa. Det är jobbigt och svårt att se dem som står en allra närmast lida. Men man får göra det bästa av situationen och försöka hitta de där fina stunderna tillsammans. De lever man länge på.

    Hade varit jätte mysigt om vi kunde träffas när jag kommer ner till Paris. Jag ska bo hos en kompis i 9e, men har än så länge inga planer mer än det, så tycker det låter som en toppenidé!

    Kram

    SvaraRadera