söndag, mars 20, 2011

Ur funktion

Usch och fy... Jag känner mig som en liten ynklig mupp idag, men det är ändå en förbättring mot igår kväll...
Hela veckan har varit smällfull med olika aktiviteter! Måndag = ungerska lektioner, tisdag = pilates, onsdag = simning, torsdag = St Patrick's Day firande, fredag = jobb från 10:00 till 21:00, lördag = jobb från 8:00 till 21:00!!
Som grädden på moset fick jag ont i halsen och feberfrossa igår kväll när jag kom hem...
Jag skulle ha träffat Fröken Mysan idag men både hon och jag är ur funktion så vi bestämde att det var nog bättre att träffas en annan dag istället!

Jag upptäckte att min gamle vän från 2009 är tillbaka... Jag övervägde ett ögonblick att kanske "odla" lite smultron på det lilla utrymmet precis utanför mitt fönster i år... Men det kommer inte att bli något med det så länge duvj-vlarna häckar i det här kvarteret... Har de en gång häckat kommer de tillbaka år efter år... Förbannat!!

4 kommentarer:

  1. Ofta kommer sviterna från en intensiv period då man tillslut blir ledig och slappnar av. Hoppas att du snart känner dig bättre igen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Krya pâ dig och vila upp dig. Och duvorna, putta ner boet hehe, det skulle jag gjort. Jag har ocksâ en duva som brukar komma tillbaka och leva om som sjutton kl 5 pâ morgonen pâ sommaren. Han lâter helt hysterisk med sitt kuttrande och jag blir tokig och vill bara ta ett gevär haha.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Ellinor: Jo, jag tror nog att det beror mycket på utmattning...

    Mimi: Duv fanskapet försöker att bygga sitt bo i mina blommor och förstör allt INNAN den bygger boet... För två år sedan hade den rumpan parfymerad av min jättefina lavendel som var helt tillplattad efteråt! Grr!

    SvaraRadera
  4. Kan du sätta dit pinnar kanske? Du vet som de gör lite överallt sâ att duvor inte ska kunna bygga bo.

    SvaraRadera