fredag, oktober 19, 2012

Les trésors de Mme Bonheur

Så hur gick det nu med den där Svordomsburken?
Nathalie slog rekord idag och svor för 1€30, Joëlle höll sig tills klockan blev 17.00, sen gick det åt 0€20, jag svor medvetet för 0€10, men det var det värt!

Första veckan svor vi för 3€60, andra veckan var det väldigt stressigt och det kostade oss 4€30, den här veckan var lite mindre jobbig eller så har vi helt enkelt blivit lite bättre på att inte svära; det gick åt 3€80!
Det ligger alltså 11€70 i potten än så länge, fast Nathalie är skyldig 0€20!

Jag svär inte alls lika mycket längre och jag har blivit en jäkel på att vara oförskämd (när det krävs) utan att svära eller att vara vulgär!
Men förra veckan klämde jag mitt finger i en stol och det kostade 0€50!

Jag återkommer med en uppdatering om några veckor, men i den här farten kommer vi att kunna äta middag relativt snart!




3 kommentarer:

  1. Jag har tänkt på det ett tag; att sluta svära. Det är så onödigt - och när man väl behöver ett kraftord, tre gånger om året sådär, så är ju alla redan utslitna i vardagligheterna.

    Nu inspirerar du mig!

    SvaraRadera
  2. Oj, jag borde nog spela på Lotto idag om jag klarade att inspirera dig! :o)

    SvaraRadera
  3. Inget ont som inte har något gott med sig brukar man ju säga ;)
    Kram

    SvaraRadera