måndag, oktober 22, 2012

Yoga + Löpning = Sant

Alltså... Jag har snöat in lite på det här med träning, men det är så förbaskat härligt!
Isabelle och jag var på Bikram Yoga igår. Med undantag av att salen var fullsatt och att jag stack huvudet i rumpan på Isabelle under "dandayamana-bibhaktapada-paschimotthanasana" eller "standing separate leg stretching pose" (som är lite lättare att säga), så var det den bästa Bikram klassen jag har genomfört hittills!!

Jag hade inte ont av värmen en enda gång och knäna höll hela vägen genom de skållheta dyngdura 90 minuterna!

Ikväll var jag ute och sprang igen, 4 varv runt lac St Mandé (ca 700 m) + till och från lägenheten som borde representera 1 km till... Intervall träning men jag drog ner vilan till 1 minut nu...
Sammanlagt borde det bli 15 - 20 minuters löpning, hurra, och inte det minsta ont i knäna!

Imorgon blir det Bikram igen och sedan blir det nog kanske lite löpning på onsdag... Men det får vi se!
OK, jag lovar att sluta att tjata (snart) men jäklar vilken kick man får!!
Nu måste jag sova för hjälp vad trött jag blir! :o)
 

2 kommentarer:

  1. Kul att höra att det går så bra och att du finner så stor glädje i att träna. Just yoga och löpning kompletterar dessutom varandra väldigt bra så jag tror nog att du hittat den perfekta kombinationen till fantastisk utveckling.
    Keep up the good work!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är! Man mår ju så mycket bättre när man kommer igång med träningen så där. Härligt! Kram

    SvaraRadera