fredag, oktober 19, 2012

Barfotalöpning och Bikram Yoga

Jag tränade barfotalöpning idag för andra gången den här veckan. Förut sprang jag för att det var lättvindigt och gratis men med Chris McDougalls bok i bakhuvudet och fivefingers på fossingarna har löpningen lyfts till en helt ny nivå som jag aldrig har upplevt tidigare!

En helt ny värld har öppnats!

Jag måste verkligen rekommendera Born To Run även om man inte gillar löpning eller sport, boken är så bra skriven, den är spännande och den är framförallt sann!

Igår var Isabelle och jag på Bikram, det var en av de bästa yoga klasserna jag har varit på sedan jga började med Bikram.
Ju mer yoga jag tränar dessto bättre löpare blir jag och ju mer jag tränar löpning dessto bättre yogi blir jag!
Detta är precis vad jag har letat efter! Jag gick ut och löptränade efter jobbet fastän jag var dödstrött, men jag fick en sån adrenalinkick bara av att dra på mig träningskläderna och ta på mig skorna.

Dessutom fick jag en ny kompis i Bois de Vincennes, en liten mops, som Frank i Men in Black, som hette Peggy! Hon ville mer än gärna springa med mig men det fick hon inte för husse...  

1 kommentar:

  1. Just yoga och löpning är två träningsformer som kompletterar varandra väldigt bra. Förr var jag en flitig utövare av dem båda, men som vi diskuterade sist så har de båda tyvärr kommit lite i skymundan det senaste. Har dock lovat mig själv att inom kort ta tag i dem båda igen!
    Kram

    SvaraRadera