måndag, oktober 15, 2012

Rebelote

Jaha, då var det den där tiden på året igen, vinter tror jag bestämt att det heter!
Det blir kallt så fort i min lägenhet, den ligger helt åt norr så det har kanske med det att göra.
I morse vaknade jag med 15°C och nu i kväll är det 17°C mitt i rummet.
Jag ringde som vanligt till förmedlingen som jag hyr lägenheten av och som vanligt så ringde de till företaget som har han om huset och sedan blev det inget mer med det.

Jag skulle ta kontakt med Herr X eller Herr Y... Jag fick tag i Herr Z som bor på mitt våningsplan och han lät inte särskilt intresserad, han skulle skicka en mejl imorgon men det kunde nog ta ett par dagar...
Jag kan ju inte ens tvätta eftersom tvätten inte kommer att torka! Tänk att det ska vara så här varenda eviga år?! Skulle de börja krångla så har jag bildbevis!

Äh fast jag är tacksam för att ha ett tak över huvudet! Och med ett par raggsockar så är det inte fullt så kallt!

3 kommentarer:

  1. Du får flytta hem till Sverige - här kan vi det där med kyla (förutom i kollektivtrafiken då :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, man undrar ju hur folk tänker på återkommande årstidsproblem. Det är som att ett år gör att man glömmer... Hoppas det ordnar sig. Min vän som har ungefär samma temp i sin lgh får upp tempen med massa värmeljus och genom att sätta på all elektronik. Håller ju inte i längden, men kanske till tvätten torkar? Kram!

    SvaraRadera
  3. Har samma problem i "vârt" antika stenhus (och hyresvärdens ovilja mot att byta till nya moderna element ska vi inte ens tala om). Blev tvungen att paniktorka ett par (barn)byxor i ugnen igâr. Enligt meteofrance ska det bli varmare framât slutet av veckan, sâ det finns hopp:)

    SvaraRadera