lördag, oktober 27, 2012

Spik i foten

Jag var ute och sprang igår efter jobbet och jag upptäckte med ens att jag hade minsann ont i höger fot när jag satte ner den i språnget...
Jag tog mig igenom mina tre varv lite lätt haltande men envis som synden!

När jag kom hem ringde jag mor på Viber från min icke fungerande iPhone, jag har nämligen bytt telefonoperatör och glömt att låsa upp telefonen...
Visst är det nesligt, men samtidigt väldigt skönt, nu bestämmer vi en tid för att träffas och håller tiden, som på den "gamla" goda tiden innan mobiltelefoner fanns. Ordningen ska väl vara återställd om någon dag hoppas jag...

Tillbaka till modern och telefonsamtalet. Den senaste veckan har varit ganska ansträngd på arbetet vad kontakten med min ansvarige gäller.
För att göra en lång historia kort så har det tjafsats om vem som skulle ta vissa projekt som var påbörjade och där projektledaren har slutat. Jag har en arbetsbelastning som är mer än hög, men det har de andra projektledarna också.
Skillnaden är att jag jobbar på kundbehoven innan genomförande av projektet, så jag måste hitta lösningarna innan de ska installeras och det går oftast fortare än själva utförandet.

För en månad (!) sedan sa jag till att två projekt till inte skulle fungera i min planering men jag kunde ta dem på villkoret att vi nedprioriterade två andra projekt...
Inget svar, och i torsdags tog det hus i he..ete!
Min ansvarige delger mer ofta än inte sin stress och han stressar upp sig ganska snabbt...
Och detta var på liv och död verkade det som. Jag vägrade ta skulden med tanke på att jag redan hade informerat alla om vad jag kunde och inte kunde göra...

Fastän jag inte låter sånt här tjafs spela ut i mitt liv så tror jag att detta kan ha irriterat mig tillräckligt för att fnurra till min fot!
Dessutom så fick jag en fin komplimang från en av kunderna som är så nöjd med mitt arbete och samarbetet vi har att de skickade en mejl till min ansvarige, synd bara att det kom efter att han började tjafsa om trivialiteter...

Näe, idag ska jag bara tänka vackra tankar och så ska jag ju träffa en superfin tjej som är på Paris besök! Imorgon är jag bjuden på brunch klockan 13.00 (vintertid, poängterade kompisen) och då ska man ju ta med lite godsaker, jag tänkte göra en vitchoklad och kokos kladdkaka med en fruktsallad. Kan inte bli mycket bättre! Fotsmärtan kan ju bara försvinna med allt detta positiva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar