torsdag, november 08, 2012

God & Glad

Jomän, glad som en liten lärka är jag! Jag träffade min ortoped idag, inte nog med att han är ung, snygg och trevlig (han ser ut som en ung kopia av David Guetta ungefär), han är duktig OCH barfotalöpare! Ha! Äntligen en karl som förstår vad jag pratar om!

Det var ett av skälen till att jag valde att gå till honom faktiskt, ja, att han jobbar med barfotalöpare då. En av hans andra patienter är en barfotamaratonlöpare som tränade i två år för att komma i form.

Jag hade rätt vad det gällde min fot, en tendinit, en inflammation i en av senorna i foten. Ytterligare vila i två veckor recommenderade Herr Doktor. OK då...

Han filmade mig när jag sprang på ett löpbandet och sen analyserade vi det hela, och det finns en hel del att tänka på. Mina steg är för långa, jag böjer inte knäna tillräckligt, bålen är inte över höften osv, osv...
Men, det kommer att lösa sig med träning och ortopeden ritade upp precis vad jag behöver att göra för att stärka musklerna.

Han berättade även att ett helt gäng barfotalöpare träffas en gång i månaden i Issy Les Moulineaux för att utbyta träningstips och springa ihop. Barfotamaratonlöparen leder sammankomsterna och det ska bli roligt att träffa honom.

Jag ska kolla när de ska träffas nästa gång och åka dit. Det ska bli roligt att träffa likasinnade och känna sig mindre ensam!

UPPDATERING: Jag glömde att säga att jag har ingen artros i knäna, visst är det fantastiskt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar