onsdag, november 07, 2012

Persona non grata

Jaha, så kom då det där brevet...
Jag får inte vara folkbokförd på min mors adress längre... Jag antar att det har med statistik att göra, men jag skulle gärna vilja ha kvar min adress i Sverige, dels är det av sentimentalitet och dels gör det viss administrativ pappersexercis lite enklare!

Men, men nu är det så!
Flyttningsanmälan skall anmälas till Skattemyndigheten senast en vecka före utresan. Euh...
Jag kommer att skicka in min flytningsanmälan 17,5 år för sent, hoppas att det inte bryter mot någon lag bara... Hu!
Som tur är kan man inte bli av med sitt medborgarskap så där i brårasket och inte utan att be om det, men det kan Skatteverket hoppa upp och sätta sig på. Na!

1 kommentar:

  1. Du får "flytta" hem till mig istället ;)
    Även om det inte längre kommer att vara ditt hem på pappret, så kommer det ändå alltid att vara "hem", eller hur!?
    Courage!

    SvaraRadera