söndag, november 11, 2012

Nu går fan på torra land...

...eller något i den stilen...
Jag lagade en Indonesisk kycklingsoppa idag. Jag har nämligen en del kött kvar i mitt frys och jag vill ju helst inte att det ska förgås eller i värsta fall behöva slängas, men jag tror inte att jag har något val längre.
Soppan var jättegod men kycklingbitarna bara växte i munnen på mig när jag åt lunch.
Jag ska sila ut bitarna och göra en vegetarisk version imorgon. Kan man bli så konstig på bara ett par veckor?
Jag brukar ju inte vara så här fjollig annars, jag gillar ju kyckling i vanliga fall...

Ser man saker från den ljusa sidan, och det gör jag, så har jag gått ner lite i vikt. Jag har bara uteslutit mejeriprodukter, har kanske fått i mig en slatt komjölk tror jag, men annars bara havremjölk, och så har jag uteslutit kött.

Kanske sitter det i bara i huvudet, men det är ju ändå ganska underligt att gå ner 1,5 kilo på cirkus två veckor när jag bara har gått upp i vikt de senaste månaderna, och jag äter ungefär samma saker minus köttet och "ko produkterna".

Imorgon är det dags för Bikram igen, det ska bli skönt att få svettas lite igen!
Hoppas att ni får en fin start på veckan också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar