onsdag, november 28, 2012

Queues de Castor

Jag provade Bäversvans på Julmarknaden i La Défense igår!
Oj! Det var mycket, det var fett men det var gott!

Det är i stort sett ett bakverk gjort av en deg på fullkornsmjöl som är friterad i rapsolja. Stor som en bäversvans!
Man kan välja vad man vill ha på sin svans, Nutella, kanelsocker och citron, äpplen och lönnsirap...
Ja, ni hör ju själva, det är ju rena rama hälsomaten!

Jag snaskade i mig min svans med ett litet lager Nutella vid 13.00 tiden. Det ångrade jag djupt klockan 19.30 under Bikram Yoga passet. Jag fick sån en fruktansvard kramp i magen att jag trodde jag skulle gå åt.
Kobran blev till en slak liten snok och för andra gången i mitt Bikram liv fick jag gå ut ur salen innan klassen var slut... Tack och lov mår jag bra idag! Men inga mer Bäversvansar för mig, någonsin...






5 kommentarer:

  1. Aaaa men snacka om trauma, här tänkte jag att det var frågan om vild jakt på bävrar likt den på haj för deras fenor! Å så mölar människan i sig stor himla maffig paj med Nutella (om än väldigt lite) och annat göjs! Puh... Men det var synd att du mådde som en bäver på yogan, det är väl en sk bi-effekt? Hoppas att du mår bättre nu och tack för föklaringen så jag slapp mardrömmar om svanlösa bävrar! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näe usch vad hemskt!
      Jag håller ju på med ett litet kost projekt där jag inte äter kött på ett tag för att se hur jag mår. Då är ju inte bäversvansar rekommenderade precis...
      Jovars jag har inga matsmältningsproblem längre, tack för omtanken!

      Radera
  2. Jag hade ju hoppats att du skulle äta en riktig svans, men det här låter helt klart mycket godare! Blir själv sugen! Synd att du mådde dåligt av den bara, men vad gör man inte för sina bloggläsare?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ledsen att jag gjorde dig lite besviken :o) Jag återkommer med andra spännande saker att prova på... Köpte sojaprotein igår, tydligen ska det smaka förträffligt i sås... Hm!

      Radera
  3. Spännande! Brukar dock har svårt för friterade bakverk...Tacka vet jag hederliga vetebullar *haha*

    SvaraRadera