söndag, februari 06, 2011

Helgen

Min kompis holländske kompis har åkt hem! Vi har skrattat och pratat oavbrutet sedan vi träffades igår vid 14.30!
Han ville gå och shoppa lite, Kenzo. Men det var ju bara det att Kenzo butiken har blivit ersatt med en Louis Vuitton bagagerie...
Men det gjorde inget, vi gick till Starbucks istället... De har nämligen gratis WiFi och Starbucks finns inte i Holland (annat än i Utrecht tror jag...).

Jag passade på att fotografera den mycket estetiska (i mitt tycke) La Samaritaine fasaden.





Två latte senare drog vi vidare till Champs Elysées via Jardin des Tuileries. Och jag älskar ju Pariserhjul! Kunde inte låta bli att ta lite mer bilder på La Grande Roue!





Efter en tur på Sephora var det dags för att dra till Bastille och drinkar och mat!
W ville gå till Blue Elephant.
Jag hade aldrig varit där och jag gillar Thai mat så varför inte!
Det är som att resa bort när man stiger in där!
Maten var god, inte fantastisk men god. Jag har varit på en Thai restaurang i Belleville som visserligen inte är lika vackert utsmyckad men där maten är mycket, mycket god!!





Vi firade vårt återseende med cocktails på en bar i Bastille efteråt! I och med att W hade skaffat ett hotellrum nära där jag bor, gick vi hem. En nätt liten promenad på 45 minuter...
Det gjorde nog både gott vid matsmältningen och vi behövde nog båda lufta huvudet lite! :o)

Idag träffades vi vid 10.00 tiden för att äta brunch innan W skulle börja köra hem.
Jag ville ta med honom till Breakfast In America för deras goda pannkakor... Klockan 10.15 trodde jag ju att vi skulle kunna vandra direkt in och sätta oss. Köerna börjar vanligtvis vid 11.30 - 12.00 tiden... Men det var förut... Idag stod det redan 15 personer i kö utanför! Och naturligtvis kan man ju inte boka bord heller...
Vi gav upp och gick till Starbucks istället... Inte min favorit, men vi hade inte så mycket tid och jag har ingen bra brunch adress nära M° St Paul. Det finns ju alltid L'Apparemment Café men man måste nästan boka bord och det ligger lite för långt bort.
Jag fick mina pannkakor iallafall!





Jag ser redan framemot mitt nästa möte med W! Vi lovade varandra att det skulle ske inom 2 år! Nästa gång kommer jag till Holland.
Helgen har iallafall varit Fantastisk!

Jag är miljonär vad det gäller vänskap! Jag har så fina vänner! Det är som Alexandra säger LYSANDE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar