måndag, januari 28, 2013

Gott Nytt År

Eller kanske Grattis på födelsedagen?!
Jag har precis påbörjat mitt 40:e levnadsår klockan 17:47 idag. 39 år och jag har nog aldrig varit lyckligare!
Jag firade min födelsedag med 4 andra kvinnor, varav en är min underbara kollega från jobbet och de andra kände jag inte förrän ikväll.
Vi praktiserade Qi Gong tillsammans i 90 minuter. Jag har praktiserat tidigare men jag behövde något mer dynamiskt. Nu är det däremot dags att centrera energin!

När vi gjorde rörelsen trädet (som egentligen inte är en rörelse men mer en ställning) så somnade mina fötter efter 5 minuter. Jag kände energin i Tan Tien (strax under naveln) men det där rot chakrat mina vänner, där sitter energin fast, jädrar! Så nu blir det till att lossa på rot chakrat!

Detta var en perfekt avslutning på en finfin födelsedag! Jag har fått högar av önskningar visserligen via Facebook men ändå, bara för att man ser att någon fyller år behöver man ju inte skriva något!

Sen fick jag jättefina produkter från Lush av mina fina kompis Nathalie på jobbet och dessutom bjöd hon och Joëlle mig på libanesisk lunch!

Det här året har börjat finfint! Tack och hej!

1 kommentar:

  1. Hipp hipp hurra! Stort grattis! Låter som om du hade en finfin dag! Många grattiskramar från mig

    SvaraRadera