måndag, januari 14, 2013

Den finaste gåvan

Idag fick jag de finaste presenterna man kan få: en välsignelse och en puss på kinden av en hemlös tjej!
Det har väl inte undgått någon att det snöar i Paris idag och temperaturen har fallit rejält.
Jag har redan sett den här unga tjejen och hennes hund tidigare.
Hon ser så sårbar ut och jag har gett henne mat tidigare.

Jag har så svårt att inte hjälpa, om än med en yttepytte slant, hemlösa kvinnor.
Jag har en massa rikskuponger som går ut i slutet på månaden och hon fick två av dem, sen hade jag två apelsiner och lite bröd över från lunchen.
Hon bad mig att inte beröva mig själv till hennes fördel, men det var det ju absolut ingen fara för.

Jag hoppas att hon och Cheyenne (hennes hund heter så) sover på ett varmt ställe i natt.
Jag vågar inte ta hem någon jag inte känner annars skulle det vara gjort för längesedan!


4 kommentarer:

  1. Du verkar vara en väldigt fin människa. Kanske lite hundmat till hunden nästa gång?

    SvaraRadera
  2. Vilken bra idé, hundmat ska det bli! Ser jag henne igen snart får jag inte glömma att fråga vad hon heter heller!

    Att hjälpa andra är lite egoistiskt också, jag mår bra av det men samtidigt är det mitt sätt att säga tack för all hjälp jag fick när jag hade det svårt!

    SvaraRadera
  3. Jag blir nästan lite tårögd när jag läser vad du skriver. Du har ett stort och fint hjärta Alexandra!

    SvaraRadera