söndag, januari 20, 2013

Vinterpromenad i Vincennes

Jag kunde inte mottstå att ta en promenad i snövädret, inte särskilt kallt och vackra snöflingor som tyst dalar mot marken.

Jag såg en 14-årig kille samla på istappar, en man på längdskidor där jag brukar löpträna, en pappa på slalomskidor (det är väldigt platt i Bois de Vincennes) med sitt barn på axlarna som skrek i högan sky och precis innan jag kom fram till min port såg jag en mini wookiee (Chewbacca) som satt i dörren till sitt hus. Han/hon såg så sur ut att jag brast ut i gapskratt. Jag vågade inte fotografera dock, det är ju ändå någons hus/dörr.

Nu ska det bli rensning i skåp och hårfärgning! Häpp!





4 kommentarer:

  1. Jag längtar efter snö. Hälsar din moster frân soliga Barcelona

    SvaraRadera
    Svar
    1. Moster, det mesta har smält nu...

      Radera
  2. Visst är det ändå härligt med snön. Även om vi i Stockholm längtar oss lite haft galna efter vår.
    Njut! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snö i Paris under helgen är jättefint, snö i Paris under veckan är ganska mycket problem. Men visst njöt jag igår!
      I mars borde våren vara på gång här iallafall! Kram

      Radera