lördag, januari 19, 2013

Paris i vinterskrud

Jag tog mig ut den svåra kylan till trots (-2), jag var i behov av en elektriskadapter till Filippinerna.
För att vara säker på att få med sig rätt mojäng hem gick jag till "Au vieux campeur" som har allt för trek, surf, löpning, simmning, snowboard och en miljon andra activiteter!
För att ta mig dit måste jag byta metro X antal gånger eller promenera 15 minuter förbi bland annat Notre Dame!
Jag valde att promenera och njuta lite av Paris trots snö och råkyla.
Det fanns nästan inga bilar på gatorna och det var bara turister ute, och Paris var väldigt tyst! Underbart!
Här kommer några ögonblick från min promenad...







2 kommentarer:

  1. Paris är alltid vacker, så även i vinterskrud. Gillar dessutom de faktum att gatorna töms på både bilar och folk. Som nordbo räds man inte den vita mattan utan välkomnar den snarare, i alla fall för en dag eller två då man inte är beroende av stadens infrastruktur ;)
    Kram

    SvaraRadera