lördag, januari 05, 2013

Shikakai pulver med mera

Jag har varit inne i Paris idag för att fixa lite nödvändigheter till min kommande resa till Filippinerna om  en månad.
Jag hittade äntligen ryggsäcken som jag vill ha som handbagage. Jag vill gärna ha råd och hjälp så jag gick till "Au vieux campeur", de är de bästa och har det mesta.
Där fick jag naturligtvis den hjälp jag behövde så det blev en 24L från Osprey som jag hoppas blir bra, känner inte alls till märket, än...

I samma kvarter ligger Aroma-zone, en butik som säljer allt som behövs för att göra sina egna skönhetsprodukter: smink, parfym, hårvård, tvålar... Och de säljer shikakai pulvret (näe, skratta inte nu mamma, inte du heller moster!) som jag vill börja använda efter rekommendation från Milea.
Jag är så förbaskat trött på all skit som vi stoppar i oss och dessutom får i oss genom huden, så nu vill jag sluta att använda schampoo och balsam som är helt fullt med kemiska saker.

Tyvärr var pulvret slut i butiken så jag beställde det direkt från sajten.
Jag tyckte inte att det var särskilt dyrt heller, 3.90€ för 250g. Man behöver 25g blandat med 50ml vatten till varje tvätt, så det är ju ganska OK. Vi får se hur detta fungerar.

Det enda som är lite trist idag är att min förbaskade kindtand gick sönder så nu hänger plåstret löst och det skaver i kinden, men vad jag ser framemot nästa onsdag är att träffa min tandläkare, så allt bär väl något positivt med sig... En bra dag med andra ord.

I morgon ska jag skypa med födelsedags"barnet" vi ska fira på Filippinerna och framför allt feng shui:a i köksskåpen och garderoben.
Emmaüs kommer förhoppningsvis att bli glada nästa vecka när jag kommer med en massa grejor! Jag gav förresten bort mina Marten's kängor till Röda Korset i Sverige (tack mamma för att du putsade dem och lämnade iväg dem!) det sved lite men det vägdes upp av de oanvända sandalerna från samma märke som jag hittade på Emmaüs för 125 Kr, snacka om ett klipp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar