måndag, mars 13, 2006

Cykeltur och vackert väder

Igår vad det vansinnigt vackert väder här! J var på doping så jag passade på att njuta av det fina vädret. Rejält påpälsad, med 3 tröjor och en fleecejacka, vandrarkängor, joggingbrallor, handskar och halsduk satte jag mig på cykeln och stack iväg! Klockan var då 12.30.

 


Naturligtvis bar det iväg längs floden och innan jag visste ordet av var klockan 14.00 och det var dags för paus.

 


Jag slog mig ner på en bänk och pustade ut.

 


En ryggsäck packad med skinksmörgåsar, en tomat, några korvar som skräpade i kylskåpet och min favorittermos med varmt te.

 


Efter pausen, som varade 20 minuter bar det av hemåt igen för jag kände att knäna började bli rejält ömma. Det var nog tur det för halvägs hem började jag få riktigt ont.
Jag stannade en stund för att vila benen och bakdelen (som också den hade fått sig en omgång, cykelsadeln är inte längre vad den var, inte bakdelen heller kanske). Som tur var hade jag kletat in ansiktet med solskyddsfaktor 40 för annars skulle jag ha brännt upp snoken, jaa, näsan alltså. Jag kom inte hem förrän klockan 15.30...
 Posted by Picasa

2 kommentarer:

  1. Alla dessa otroligt vackra bilder från dina promenader och utflykter! Tjusigt område du bor i.

    SvaraRadera
  2. Visst är det fint... Jag skulle inte vilja bo någon annanstans...
    Trivs bäst med naturen tätt inpå...

    SvaraRadera