torsdag, juli 14, 2011

The long walk

Det här inlägget handlar inte om min nationaldags promenad utan om den 600 mil långa flykten som Slawomir Rawicz genomförde till fots med 5 andra fångar från Gulag lägret 303 i Sibirien.
På svenska heter boken "Flykten från Stalins läger". Jag började läsa boken för en och en halv vecka sedan och jag blev fullkomligt fast i denna fascinerande, rörande, spännande och otroliga berättelse! Jag kunde knappt lägga ifrån mig boken. För en gångs skull läste jag en översättning av en bok skriven på engelska. Översättningen var fantastisk, språket var som sammet. Jag njöt av att läsa i passé simple

Jag läste ut den idag och blev lite ställd inför det abrupta slutet... Jag tänkte att jag ville läsa mer om "vad som hände sen" och döm om min förvåning när jag hittade det här!

Jag känner mig så snuvad, besviken och lurad på den sympati som växte fram gentemot dessa fantastiska starka människor! Det förstör lite av min läsupplevelse!

Har ni läst den här boken? Vad tycker ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar