måndag, juli 04, 2011

Måndag... Jo jag tackar jag!!

Dagen började mycket bra! Jag köpte en klockradio för ett par veckor sedan och sedan dess vaknar och somnar jag till TSF Jazz 89.9, Frankrike bästa radiokanal!!
Imorse vaknade jag klockan 05.30 men låg kvar till klockan 06.00 då klockradion går igång. Lycka! Lugn, mjuk, sammetslen morgon jazz... En kvart senare gjorde jag i ordning min matlåda; melon med parmaskinka, en ostsmörgås och grönsksstavar (jag vet, det är en jäkla blandning).

Resan till jobbet gick bra, fick t.o.m. en sittplats. Väl på jobbet träffas vi som vanligt kring en kaffe eller te med hembakad kaka (jag skämmer bort dem).

Måndagen började när jag rev sönder den enda lappen som jag inte skulle riva sönder!!
Hur knas får man bli?! Tack gode Gud för tejp!
Dagen fortgick utan större missöden men väl hemma var jag helt sonika på väg att slänga trosorna i toaletten istället för tvättkorgen... Suck!

Håll tummarna, än har inget annat hänt... Jag vågar knappt koka en kopp te...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar