söndag, juli 10, 2011

Söndagspromenad och turister

Jag åkte hemifrån ganska sent idag för min söndagspromenad. Le Marais brukar vara ganska livligt på söndagar, men idag slog det alla rekord! Det gick inte att komma fram på Rue des Rosiers. Horder av turister, en kö på säkert 50 personer till L'As du Falafel, samma till alla andra falafel hak!
Efter avklarat ärende till Florame butiken flydde jag till Châtelet via Seines kajer.

Jag brukar oftast vara i Sverige vid den här tiden på året men semestern har blivit framflyttad till augusti istället, och jag hade helt glömt av hur många turister som kommer till Paris på sommaren...

Jag kom till slut fram till Tuileries och kunde sätta mig ner och läsa en stund.
Tyvärr satte sig ett gäng hormonstinna ynglingar inte långt från där jag satt och de gapade efter vartenda kjoltyg... :o(

Imorgon börjar en 3 dagarsvecka, torsdag är det 14:e juli och på fredag är företaget jag jobbar på stängt... Tjohopp!
Näe, nu är det dags för kvällsritualen... Jazz och spikmatta :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar