söndag, juli 10, 2011

Söndag och franska skåp

Alltså, jag älskar Frankrike, men ibland kan jag bli väldigt trött! Jag gav mig i kast med mitt skåp under diskbänken igår... Ett hemmabygge, jag sparar er detaljerna men låt oss bara säga att inne i skåpet finns det ett mellanrum mellan väggen och skåpet, som saker kan ramla ner i och där dammråttor kan bo... Jamen jag sa ju att skåpet är franskt!

Hur som haver, städa i och bakom skåp är ju överjäkligt som det är, men detta tangerar skåphelvetets topp 10 översta platser!
Skandinav som man är har man ju liksom Lego och IKEA i modersmjölken. Efter sanering i och framförallt i det obegripliga franska hålet fick jag in allt och mer därtill! Fantastiskt när man bor på 30m² och har 3 skåp varav 1 är en garderob och det andra fungerar som kombinerat porslin/glas + skafferi förvaring!

Idag med köks (kök är väl att ta i) skåpet städat ska jag bara tvätta och stryka lite, lyxen av att ha egen tvättmaskin är ju att man kan tvätta när man behöver och inte nödvändigtvis när det finns plats en söndagsmorgon klockan 7.00.

Efter tvätt och stryk ska det promeneras i Le Marais, drickas en te i medhavd termos på Place de Voges och läsas en bok. Kanske dristar jag mig till att promenera till Carroussel du Louvre för ett kik på allt fint som finns där...

Oj, jag ska ju baka en kaka också, kladdkaka med marshmallows... Ska bli spännande!
Hoppas att ni får en fin dag!

Bilderna under tog jag i torsdags, en av mina grannar mittemot "vallar" sin katt på fönsterkarmen, tilläggas bör väl att grannen bor på fjärde våningen...


2 kommentarer:

  1. Tur att fransmän är bra på så mycket annat istället. Det väger liksom upp ;)

    Hoppas att du haft en fin dag. Promenad i pittoreska Marais låter som den perfekta söndagsutflykten.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tyvärr var Le Marais smockfullt, så smockfullt att det inte gick att komma fram... Annars var det mycket mysigt!

    SvaraRadera