onsdag, maj 16, 2012

Dagen då jag...

...blev "Headhuntad", på jobbet dessutom. Daniel som representerar ett stort företag ringde från London och frågade mig om jag skulle vara intresserad av ett Global Project Manager jobb i London...
Fasiken, vad säger man? För två år sedan skulle jag ha sagt JA utan att blinka... Idag, trivs jag i Paris!

Däremot så vet jag någon som kanske skulle vara intresserad och jag ska iallafall uppdatera min (mitt?) CV och skicka till företaget, man vet ju aldrig?!

Jag måste ändå erkänna att det känns jäkligt bra att känna att man är uppskattad och intressant på marknaden, ja, jobb marknaden iallafall... Den där andra marknaden, äh, den får vi ta en annan dag!

8 kommentarer:

  1. Grattis! Vad roligt!
    Det är min dröm att det någon gång ska hända :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer! Det är ganska lustigt men det är inte första gången det händer. Inom IT är fransktalande som talar flytande engelska mycket eftertraktat! Det är ju bara till att tacka och ta emot! :o)

      Radera
  2. Men vad kul Alexandra! Grattis! Och London, lite lustigt, för jag bloggade just imorse om hur jag saknar det, Vi flyttar dit samtidigt, DET är väl en bra idé? :) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som en alldeles utomordentlig idé... Jag har ca 1,5 år kvar på mitt uppdrag där jag jobbar nu och som jag verkligen älskar, men sen så! :o)

      Radera
  3. Kom igen nu! Söööök!!! Du kan ju få komma på intervju och känna av atmosfären... SÖÖÖÖÖÖK!!! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag måste säga att jag är ändå lite sugen på att söka jobbet... Bara för skams skull... :o) Jag uppdaterar min CV i helgen!

      Radera
  4. Oh, så roligt för dig! Även om det inte blir något av det denna gång, har du kanske fått något att tänka mig framöver!?
    Jag gjorde också en uppdatering av mitt CV bara för att se hur man låg till på arbetsmarknaden. Två ansökningar och två intervjuer senare, kan jag konstatera att man nog skulle kunna byta jobb trots allt ;)
    Kram

    SvaraRadera