onsdag, maj 09, 2012

Inte dumt alls...

Tillbaka till jobbet idag och där träffade jag min kundansvarige. Han sa att le Directeur Commercial ville prata med mig.
Nu är det ju så att Monsieur Le Directeur anställde mig för 11 år sedan så det är en "kompis". Det gällde min lön och löneförhöjning...

"Vad var det vi sa?" frågade Charles "Jag sa 20%" svarade jag Då fick jag ett gapflabb till svar! Fast det visste jag att jag skulle få... Efter diverse diskussioner kom vi överens om 6% i år och 5% nästa år!

Det här blev ju en riktigt bra dag! Hurra!

Charles sa att jag skulle komma förbi kontoret så vi kunde fira med en flaska champagne! Och så frågar vissa av kollegorna varför jag inte byter företag... Varför skulle jag göra det? Va?

4 kommentarer:

  1. Oh, härliga nyheter - grattis!
    Själv skall jag ge mig på en andra löneförhandling i nästa vecka då jag nu har lite mer att trycka på(hota med)...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis! Det var inte dumt alls, hoppas champagnen var god :-)

    SvaraRadera
  3. Inte illa ;-) Och man ska alltid begära mer än vad man egentligen har tänkt sig...

    SvaraRadera