måndag, maj 28, 2012

Efterlyses

Jag behöver lite hjälp... Jag ska åka till Filippinerna (Manila) i februari nästa år (OK jag har tid, men jag gillar att vara ute i god tid!) och jag skulle vilja hitta en bra guide.

Jag gillar inte Guide Routard, de är väldigt tråkiga... Någon som har en idé? Finns det annat än Lonely Planet och Petit Futé?
På engelska är nästan bäst annars tar jag den på franska...

Jag ska åka med flera kompisar som inte talar franska så det vore ju bra att kunna dela med sig. Nu har de flesta av dem bott i Filippinerna när de var små men jag vill gärna läsa själv också.
Vi ska fira Suzie's 50 års dag! Det ska bli så roligt, särskilt som vi inte har träffats på snart 2 år, den människan har ju flyttat till Brisbane!

Andra tips emottages också tacksamt... Vad ska man tänka på när man reser så långt till exempel?
Jag har ju bara gjort kortare resor innan så det ska bli spännande!

6 kommentarer:

  1. http://kattasfikarum.blogspot.it/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahh tiptop! Jag ska in och hänga hos Katarina lite! Där finns säkert en hel del bra tips! Tack!

      Radera
  2. Vad skoj! Jag var och reste runt i Filippinerna i dec 2011. Har skrivit lite om ön Boracay på min blogg...men var även på paradisön Malapascua som jag ännu inte skrivit om...men det lär jag göra inom de närmsta veckorna :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande, då måste jag in och läsa hos dig!!

      Radera
  3. Jag gillar engelska Rough guides. Lite ärligare i sina beskrivningar än LP och inte full med v avspärrningar i samma absurda utsträckning. Vet ej om den finns för Filippinerna. Har själv köpt upp mig på Tanzania.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet du, jag letade efter en guide idag och hittade bara två, som jag inte ville köpa! Kollade upp Rough Guides på nätet, hittade den just på Amazon.co.uk!
      Du är en pärla Marie!

      Radera