söndag, augusti 19, 2012

Karl-Oskar, jag tyar inte längre!

Det är så jävla varmt här, 33°C i fredags, 38°C igår och 36°C idag...

Jag går inte ut idag, jag sitter kattvakt i Puteaux den här veckan och Kyara (katten) ligger som en trasa på soffan och jag gör likadant, vi leker Simon says och hon är Simon!

I torsdags, fredags och igår träffade jag mina kompisar Christine och Cécile. Jag hade inte träffat varken Christine eller Cécile sen i Mars när Christines man begravdes.
Som jag har sagt tidigare (här och här) så är Christine en fantastisk människa och nu skulle vi äntligen träffas igen.

Vi pratade om allt, vi skrattade, vi var allvarliga, vi busade, vi åt kina mat, vi åt filipino frukost och hade det jättefint tillsammans.

Jag sa till Christine att jag kommer minsann att tränga mig på lite oftare och orkar hon inte just då är det bara att säga till. Annars kommer jag och "stör" :o)
Jag tänkte överraska henne och sonen med en hemmagjord Butterchicken om ett par veckor och så ska vi ge Christine en försenad födelsedagspresent. Hon vill nämligen köpa sig en Ice watch!




 


3 kommentarer:

  1. Det där problemet har vi inte riktigt i Sverige... Hyfsat varmt i helgen, men mulet...

    SvaraRadera
  2. Puh...nog för att sol och värme är efterlängtat men den typen av värme är lite i tuffaste laget (om man inte ligger på en strand på behörigt avstånd till havet). Hoppas att det svalnar lite i veckan.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag avundas dig inte, det är inte för inte som jag är bosatt här i Norden. Mestadels slipper jag dessa värmeutbrott:-)

    SvaraRadera