onsdag, augusti 15, 2012

Ledig

Vi är lediga idag igen, man firar Jungfru Marias himmelsfärd, eller Assomption.
Jag ligger kvar lite extra länge i sängen och njuter! Det ska bli runt 30°C i Paris idag och det är redan 22°C.
Jag som inte alls tålde värme tidigare har fått en stresströskel och motståndskraft till värme tack vare Bikram Yogan som ständigt förvånar mig! Därför lider jag inte lika mycket när det blir varmt...
Men 30°C i Paris är helt bortkastat, visst är det härligt med fint väder men temperaturen är för hög för en storstad...

Hursomhelst, till helgen och början på nästa vecka fläskar man på med 35°C så då kanske vi kan köra Bikram Yoga ute? :o)

Idag ska jag mest hålla mig inne, mitt protestantiska/nordiska samvete till trots! Det finns en hel del saker som måste göras inne. Ikväll kommer en kompis från jobbet och hans tjej och ska hjälpa mig att sätta upp en lampa! Visst är det bra att ha händiga kompisar. Jag fixar det mesta men borra i kakel och elektriska grejer gillar inte jag, kniper det så gör jag det men jag är lika glad att slippa!
Jag har fått en och annan permanent genom åren!

Näe nu blir det frukost!

1 kommentar:

  1. Jag var i Paris förra året vid den här tiden, och då var det också så varmt. Det jag älskade med det - jag var ju på semester - var att det var varmt långt in på nätterna. Som frusen nordbo var det underbart att promenera längs med Paris gator vid midnatt i klänning. Då var det som nu också Ramadan, så gatorna var fulla på kvällar och nätter av folk som bröt fastan. Underbart! Kommer ihåg en kväll på Champs Élysées speciellt, när vi åt middag vid 22.30 (görsent för en Svenne) och sedan gick på nattbion som började 15-20 min efter midnatt. När filmen var över var det fortfarande varmt och fullt med folk ute. Sådant älskar jag! Kram!

    SvaraRadera