lördag, augusti 11, 2012

Som en prinsessa


Idag var jag och klippte mig. Jag hade köpt en kupong på Groupon hos L'appart de Zach, en chic frisörsalong i Le Sentier.
Tre koola killar, snygga och väldigt trevliga jobbade där.

Jag fick naturligtvis en avhyvling för att håret var för slitet, för torrt, för att jag inte tog hand om det och det är ju viktigt i helheten av bilden man ger... osv. Rätt som det var började killen att säga "du" vilken är väldigt ovanligt, men jag tycker att det är bara bra! Och hej vilka kompisar vi blev!

Alltså, varför måste alla såna här karlar vara (den här, med all säkerhet) homosexuella, de som vet precis vad som behövs när man känner sig sådär lite flottigt varm och slafsig, som en liten överkokt bratwurst?

Han var lite lagom flörtig och gav alla de rätta komplimangerna vid de rätta tillfällena. Jag blev behandlad som en riktig prinsessa. Det kändes som en timme hos psykologen kombinerat med livscoachen (antar jag) och dessutom fick man en finfin frisyr!

Ska ni gå och klippa er i Paris kan jag verkligen rekommendera L'appart de Zach även om det är lite dyrt. Jag betalade 29€ för kupongen men jag tror att det kostar runt 75€ annars, vilket ju är ganska saftigt när det gäller en klippning. Det kan det kanske vara värt ibland!

Jag har fått ny energi iallafall! Tack Mike (det måste väl ändå vara ett "artist" namn)!

1 kommentar:

  1. ...oh, jag MÅSTE också gå och klippa mig. Tänkte att jag skulle vänta tills efter Spanien då det ändå slits så mycket där...nu har det gått ytterligare två veckor och mitt hår kan nu endast beskådas i uppsatt skick...Får försöka komma iväg i nästa vecka (är jättedålig på det!)
    Kram

    SvaraRadera