torsdag, augusti 30, 2012

Konspiration

Uppdatering:
Managern svarade på mitt mejl idag, det hade tydligen slagit slint i huvudet på tjejen bakom disken för man hade varken höjt priset eller annat! De lägger undan min check och så kommer jag in på måndag och betalar resten...
Hon var dessutom jättetrevlig! Känns bättre nu! :o)

Ikväll skulle jag egentligen varit på Bikram yoga, men efter att fortskaffningsmedel B (den automatiska metrolinjen 14) hade fått tekninskt fel gav jag upp... Som en kompis sa: "Sometimes, the universe conspires against us..."
60 minuter för att komma till Châtelet från La Défense...

Näe, det blev lite mycket! Jag hann i allafall köpa mitt nya årskort så slipper jag fippla med det på lördag, men när jag räckte fram mina kosingar så annonserade donnan bakom disken att priset minsann inte alls var det utsatta på sajten (som jag hade kollat på morgonen...) utan att det kostade 25€ mer...

Det är ju redan långt från gratis, så 25€ hindrar väl inte mig från att fortsätta med yogan men jag vill ju gärna att det ska stå någonstans att priserna har höjts... Dessutom höjer man väl inte priserna under dagen, den 30:e i månaden... Man väntar väl tills den 1:a September?!

Jag fick skriva ett litet mejl till managern när jag kom hem efter att ha dubbelkollat priset på sajten som fortfarande är "det gamla", screenprint med tid och datum som "bevis". Jo män, ska det vara så ska det väl vara... Jag kan vara jäkligt gnetig ibland!

En lite tråkig avslutning på en annars ganska bra dag, och jag som hade sett fram emot min yoga ikväll... Men, men, jag ska ju gå på lördag med Isabelle, så det går väl ingen nöd på mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar