måndag, juni 20, 2011

Blöta skor, barfota och surkart

När man är katt au-pair i fyra dagar och tre nätter tar man ju inte med sig mer än skorna man går i, klädombyte och necessären. OK då kameran, en bok att läsa två att släppa... Hur som helst... I morse föll det rep, eller regnade katter och hundar, ni fattar, det ös regnade!!
Vatten och läderskor har aldrig kommit särskilt bra överens, och idag var inget undantag.
Det var inte roligt att klafsa in på jobbet... Jag tog lite diskret av mig skorna under skrivbordet för att låta dem torka men det tar ju sån tid...

Dessutom hade skorna färgat fötterna svarta... Jag upptäckte dock att tittade jag dem jag pratade med i ögonen tittade ingen på mina nakna fötter. :o)

När jag skulle på möte fick jag lägga servetter som sulor... Grrr...
Nu är allt frid och fröjd iallafall... Tänk vilka problem vi dras med?! Va?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar