tisdag, juni 07, 2011

PC:n är död, länge leve Mac...

Jag tror att jag är övertygad... Min stackars PC håller på att gå hädan, den får värmeslag lite allt emellanåt och stänger av sig själv. Inte direkt praktiskt när men håller på att skriva något eller överföra dokument...

Jag har länge tänkt att köpa en Mac, men det är ju bara det att de är så förbenat dyra... Grrr...
Men jag upptäckte idag att en MacBook Pro kostar lika mycket som jag betalade för min PC för 3år och två månader sedan (pilutta att garantin gick ut i April...)
Jag måste nog tänka igenom detta lite... Men jag är ganska inne på att gå över till Mac om min PC inte gå att laga.
Jag skall (som en sann tekniker, det vore väl skam annars) skruva isär PC:n och kolla om det kan vara något lurt inuti som gör att den överhettas...

Visst var det här inlägget det mest intressanta ni har läst idag, eller hur?!

Annars då? Jo, det regnar (fortfarande) och jag skall på Pilates med Isabelle ikväll! Youpie!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker MAC och Apple är lite som en sekt, deras företagsprinciper och hur det liksom ska massköpas och alla ska göra likadant. Har en väninna som är psykolog och skivit om Apple som just en sekt. Vet inte vad Apple hade att säga om det men det är en intressant tanke, det där med multinationella företag som inte får anknytning till en plats eller till en grupp människor utan då måste skapa trender, statussymboler, ett visst sätt att prata på kontoren (japp det har de!) för att få ut företaget och göra märket bekant och hemtrevligt.
    Nej, jag är lite skeptisk.

    Så jag köpte ju en pc. En sony.
    Men jag är inte starkare än någon annan, jag faller säkert snart för det här masstrycket och köper en mac jag med.

    SvaraRadera
  2. Mia: Jag håller med det du skriver till en viss del, jag har själv avstått från att köpa en Mac mycket på grund av "hypen" och framförallt pga av priset.
    Tyvärr är inte (i mitt tycke) Windows så stabilt som jag vill ha det, så det handlar mer om teknik än design för min del. Men jag ska inte ljuga och säga att designen inte spelar någon som helst roll!
    Jag har bara haft ASUS och jag var mycket nöjd till en början men sen gick det utför... Och jag börjar att bli evinnerligt trött på alla förbannade virus osv.
    Fôrnärvarande sitter jag och plinkar på en gammal mini PC, lite frustrerande men så är det! Jag kan inte behandla bilder på den tyvärr!!

    SvaraRadera