fredag, juni 24, 2011

Knyttet

Min nya kompis Toutoune klarade inte resan så bra i tisdags... Det stackars lilla knyttet ville inte äta varken i onsdags eller igår...
Nico försökte med allt men hon kunde inte få ner den minsta lilla bit, inte ens en räka!
När man är såpass gammal och mager till på köpet klarar man sig inte länge utan mat...

Lilla Toutoune somnade in idag vid lunchtid. Som tur var hade Nico tagit ledigt och var med henne när hon gick bort.

Vår väninna är naturligtvis jätteledsen men jag övertalade henne att stanna på semesterorten och resa hem som bestämt om en vecka istället.

När hon kommer hem ska vi tre gå ut och äta en god middag tillsammans för att Nicolas har haft och har det tufft han också...

En tråkig början på helgen... :o(

6 kommentarer:

  1. Nej så tråkigt! Jag är verkligen ledsen för din/er skull. Innan vi själva "blev med katt" trodde jag inte att man kunde knyta an till en sådan liten varelse på så kort tid, men jag kom snart på andra tankar. Härligt att ni i alla fall fick några fina dagar tillsammans du och Toutoune.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Djuren blir ju en del av familjen och min kompis har haft sin katt i 18 år... Hon brukar skoja om att det är hennes längsta förhållande än så länge... :o)
    Hon blev iallafall riktigt bortskämd av både Nicolas och mig...

    Kram till dig också Ellinor

    SvaraRadera
  3. Lilla stumpan. Men hon verkar ha haft ett långt och bra liv men lite räkor. Om du vill får du gärna flytta till Italien och bli kattvakt åt min katt. Han är en snacksalig typ och väldigt kelig. Å så har han små fötter, hög kropp och smal svans (så helt normal är han inte heller) :-)

    SvaraRadera
  4. Karlavagnen, om jag inte älskade mitt jobb så mycket skulle jag nog bli en resande katt au-pair... Moster bor i Barcelona och har också katt som behöver vaktas ibland... Men jag hälsar gärna på om vakt behövs... :o)

    SvaraRadera
  5. usch va hemskt!! Jag bävar inför den dag som min lilla Siames Smeagol lämnar jordelivet:(((

    SvaraRadera
  6. Men, ni hann ju bli vänner innan!

    SvaraRadera