måndag, juni 06, 2011

Nationaldagen

Jahapp, jag är ensam svensk bland ca 900 personer som jobbar på företaget där jag är stationerad.
Inte ens en annan stackars skandinav finns i närheten...
Jag är ganska ensam om att vara exalterad över dagens datum...
Vi pratade om att som "expat" "le beurre, l'argent du beurre et la crémière avec" (vill inte dra den vulgära varianten här...) dvs få ledigt på helgdagarna i landet man bor plus landet man kommer ifrån...
Tydligen är det så för fransmän i USA (men det är inget som kommer från en säker källa...)
Jag tycker ett sådant förslag (det håller tydligen på att diskuteras inom EU) är fullkomligt fôrkastligt, ohanterbart och väldigt latinskt...
Man hinner väl bli pensionär innan ett sån beslut går igenom så det är nog inget att oroa sig över...

Hur som haver, Glad Nationaldag på er kära medborgare! Hoppas att solen skiner på er! Här regnar det och jag är som tjuren Ferdinand minus blommor, korkek och bi! Så lycklig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar