fredag, juni 17, 2011

Catsitting

Jag ska börja mitt 3 dagars kattvakts skift imorgon. Min kompis Isabelle åker på semester och Tonton Nico som brukar passa Toutoune är också bortrest, då rycker jag in.
Kattskrället är en riktig fröken som inte accepterar vad som helst, sina 18 år till trots.
Jag tror att jag ska låta fröken närma sig på sina villkor. Hon är ju ändå 92 år i människoår och gammal vet ju bäst eller? Senast vi sågs rev hon mig och fräste åt mig... Trevligt inte sant?! :o)

Jag har till och med tänkt ut en strategi för att ge henne medicinen... Räkor, mes copines, räkor... :oD

Som tur är kommer Tonton Nico tillbaka på måndag och tar hand om Toutoune resten av semestern... De två känner ju varandra! Jag lovar nya rapporter från helgens samkväm med Toutoune! :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar