onsdag, juni 22, 2011

Fête de la Musique - eller skitsnack

Pyttsan heller... "Festival des odeurs" är mer likt verkligheten...
Jag överlämnade knytet till Au-Pair N°2 igår.
Stackar'n är döv (katten alltså inte Tonton Nico) och hon mår illa när hon åker bil...
Jag följde med i bilen för att hjälpa till att lugna katten lite... Det hjälpte föga.
Inom loppet av 10 minuter (resan tar ca 1 timma) kom kroketterna ut på framsidan...
10 minuter senare kom det ut där bak...

Jag är mycket känslig för lukter och jag höll på att förgås.
Nico och jag tuggade mint tuggummin med munnen öppen och nedvevade rutor på motorvägen. Det var i stort sett storm inne i bilen.

Väl framme var det inte så farligt som vi först trodde även om odören var överväldigande!
Jag är glad att vara hemma igen fastän det är allt lite ensamt... Men jag nöjer mig med att vara au-pair, lägenheten är för liten för ett kissekatt...

Toutoune var lite yr men "fraîche comme une rose" efter lite vatten och en kvällslur...

Det blev alltså ingen "Fête de la Musique" på Svenska Institutet för mig igår... Ja, ja... Men vad är en bal på slottet... :o)

3 kommentarer:

  1. ...nej, vad är väl en bal på slottet. Det blir säkert fler tillfällen att lyssna på härlig musik. Hoppas att du får en fin "midsommarhelg"
    Kram

    SvaraRadera
  2. Feliway hjälper att lugna katter. Men det var ju en gammal dam....

    SvaraRadera
  3. Vi vågade inte ge henne något med tanke på hur svag hon var... Men det är ju ett bra tips... Jag tror att Nicolas kommer att bli med katt i höst nämligen. Det hålls en katt salong i Vincennes i Oktober... :o)

    SvaraRadera