lördag, juni 18, 2011

Fleece

Jag var uppe vid Sacré Cœur för att köpa lite tyg och annat för en överaskning jag ska göra. Jag behöver 60x60cm rosa fleece, det ska väl inte vara så förbaskat svårt att hitta?!

Försäljaren: Ja mademoiselle? (jag kallas faktiskt för mademoiselle fortfarande, ibland...)

Jag: Bonjour Monsieur, jag skulle vilja köpa lite "polaire".

Försäljaren: (kan knappt hålla sig för skratt) Det är inte säsong för det, kom tillbaka i September!

Jag: Huhh? Ehhh... Jaha, tack då...

Hörde bakom ryggen när jag vände mig om:
Försäljare 1: Hörde du? Polaire!! Höhö...
Försäljare 2: Det var väl inget, jag hade en som frågade om jultyger...

Än sen då? Jag behöver min fleece NU, inte i September!

Apskit!

2 kommentarer:

  1. Om du vill kan jag kanske köpa det i Sverige? Dâ behöver du bara vänta tio dagar :). Känner du till nât bra ställe i Stockholm sâ säg bara till. Det är inga problem :)
    kramar

    SvaraRadera
  2. Tack gumman det var snällt, men jag tror att jag har en fleece tröja som inte jag använder... :o) Annars åker jag själv till Sverige i slutet på juli... :o)
    Hoppas att du får en underbar Midsommar (ifall vi inte hörs innan)
    Kramar

    SvaraRadera